2009. november 4., szerda

Guacamole, azaz avokádókrém

Sokat olvastam már az avokádó előnyeiről, a jótékony hatásairól. Az egészséges életmóddal foglalkozó cikkekben, receptekben gyakran előfordul a neve. Veronica is gyakran fogyasztotta, márpedig ő mindent beszerzett, ami egy kicsit is egészséges.:) Régen terveztem már a kipróbálását, de valahogy mindig lebeszéltem magam róla. Nem tudom, pontosan miért. Túl egzotikusnak és különlegesnek gondoltam talán, amit csak a sznobok esznek.:) Persze, ez nem így van, csak egy buta előítélet a különleges dolgokkal kapcsolatban.

Múlt héten a bevásárlás során anyuval a zöldségek között mászkáltunk, amikor ránkmosolygott. Gondoltunk egyet, és betettük a kosárba, hogy majd valamit kitalálunk. Nem kellett sokat gondolkozni. Alig vártam, hogy hazaérjünk, és nekieshessek. Felcsaptam az internetet, és a sok recept közül végül ezt választottam. Könnyű, gyors, és nagyon finom. Pont úgy, ahogy én szeretem.

Hozzávalók: 1 érett avokádó, 2 gerezd fokhagyma, 1 szelet hagyma, csipetnyi csili, kevés bors, 1-1 teáskanálnyi citromlé és olívaolaj.

Az avokádót meghámozom, eltávolítom a magját, a húsát felkockázom. Hozzáadom a többi hozzávalót, nekiesek a botmixerrel, és pépesre dolgozom.


Kistányérban tálalom. Kenyérre kenve vagy mártogatósként fogyasztom. Nem tűnik nagy adagnak az egyetlen avokádóból készült krém, de elég laktató. Elkövetlező házibulik elmaradhatatlan kelléke.

Mivel a fényképezőgép még sztrájkol, a képet kölcsönöztem. Az enyém ennél krémesebb állagú, homogénebb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése