2009. november 27., péntek

Sajtos szójaszelet pirított zöldborsóval

Annyira megtetszett az óvári szelet, hogy mindenképpen szerettem volna elkészíteni a vega változatát. Csak arra kellett várnom, hogy találjak szójaszeletet. Jó, tudom, percek alatt lehet találni bármelyik bioboltban, nekem viszont nem jutott eszembe. A jól bevált boltokban kerestem, hiszen általában minden alapanyagot megkapok a hagyományos boltokban, ritkán megyek bioboltba. Hosszú keresgélés után végül betévedtem egy bioboltba, és pár perc elteltével már a kezemben volt a zsákmány. Nem vártam sokat a felhasználással. Mivel gomba éppen nem volt itthon, én pedig nem akartam újra nekiindulni a bevásárlásnak, kicsit átvariáltam a receptet.

Hozzávalók: szójaszelet, paradicsom, sajt, só, bors, szárított zöldségkeverék, liszt, fagyasztott zöldborsó.

A szójaszeleteket 1-2 órára beáztatom sós, zöldségkeverékes vízbe. Ezután jól kinyomkodom, lisztbe forgatom, és mindkét oldalát kevés olajon kicsit megpirítom. Minden szeletre teszek egy szelet paradicsomot, sózom, borsozom, majd egy-egy szelet sajt megy rá. Az egészet előmelegített sütőbe teszem, és 10-15 percig készre sütöm.

A körethez kevés olajat felforrósítok, beleteszem a fagyasztott, nem kiolvasztott zöldborsót. Picit megsózom, és pár percig pirítom, vigyázok, hogy ne égjen le.

Legalább 2 szeletet tálalok a zöldborsó mellé, hiszen 1 biztosan nem elég.:)

A szóját sokan támadják, főként azért (gondolom), mert általában a hús helyettesítőjeként használjuk, és a húsevők ezen felhorkannak. Ennyivel viszont nem lehet a szóját elintézni. Japánban szinte csodaszerként tartják számon. Kutatások alapján nagy szerepe van abban, hogy a japán nők körében szinte ismeretlen fogalom a változó kori hőhullám, de a mellrák kialakulásának megakadályozásában aktívan részt vesz. Van benne Omega-3 zsírsav is, ami viszont a koleszterinszint csökkentésében hasznos.

6 megjegyzés:

  1. szia!!!
    ez nagyon jól nahgzik :) és biztosan fincsi is
    mi most készítünk először szójaszeletet és alig találtam rá receptet, ezért nagyon megörültem a kis receptednek :)

    VálaszTörlés
  2. :) Tulajdonképpen szinte bármilyen húsételnek el lehet készíteni a szójás változatát, csak némi átvariálást igényel. Terveim szerint szerepel még itt több hasonló recept is, csak legyen rá időm. :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon örülök a "nem rántott szójaszelet" receptnek, amit szójaszeletből rittyenthetek!

    A napokban meg is csinálom ezt, ezúton is köszi a tippet!

    Jó főzőcskét a továbbiakban is!

    Üdv. Ágica

    VálaszTörlés
  4. Azért támadják a szóját mert állítólag génmanipulált létezik csak. Én úgy tudom hogy valóban nagy része génmanipulált, viszont azt az állatoknak adják (így pont a húsevők fogyasztják el közvetve). A boltban kapható élelmiszerként forgalmazott szója elvileg nem lehet génmanipulált, olyat csak takarmányként használnak, illetve ellenőrizhetetlen "adalékként" hús "dúsítására" (pl virslik, ilyesmiben). Ha valaki tud erről közelebbit javítson ki nyugodtan...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, mindenhol azt olvasni/hallani, hogy génmanipulált. Bevallom, jó ideje nem is főztem már. Mármint szóját.

      Törlés
  5. GMO mentes szóját kell venni, ennyi a titok :)

    VálaszTörlés