2009. november 9., hétfő

Morzsás karfiol

Szeretem a gyors, egyszerű ételeket, és ha még hús sincs benne, akkor nálam tuti befutó. Az említett okokból kifolyólag lett azonnal kedvencem ez az étel. Miután módszeresen és alaposan kiszorítottam a tányéromról a húsos ételeket, okoztam némi gondot húsevő családomnak a rokoni látogatások alkalmával. Nagynéném készítette nekem először valamikor középiskolás koromban, amikor már nem vettem be a nincs benne hús-féle próbálkozásokat, és mindig volt valami az asztalon nekem is. Először furcsán néztem, olyan volt, mint a karfiol alakú szilvás gombóc, ami nyilván nagy marhaság lett volna.

Hozzávalók: 1 karfiol, zsemlemorzsa, só, fokhagymapor, tejföl, olaj.

A karfiolt közepes nagyságú rózsákra szedem és enyhén sós vízben megfőzöm. Amikor könnyedén bele tudom szúrni a villát, akkor már jó. Miközben a karfiol fő, egy serpenyőben felmelegítek kevés olajat, és megpirítom rajta a zsemlemorzsát, majd hozzákeverek egy kevés fokhagymaport. Amikor készen van, leszűröm, lecsepegtetem a karfiolt, és beleforgatom a fokhagymás zsemlemorzsába. Tálaláskor tejfölt teszek a tetejére.


Sokszor készítem, amikor nincs sok időm, és utána nem készülök sehova.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése