2009. november 19., csütörtök

Póréhagymás burgonya krémleves

Miután a cukkíni krémleves bevált, gondoltam, kipróbálok más ízesítést is. Már egy ideje pihent egy póréhagyma a hűtőben; a zöldségesnél megtetszett, gondoltam, majd jó lesz valamire. Nos, eljött az ő ideje.

Hozzávalók: 1 nagyobb póréhagyma, 1/2 fej hagyma, 3-4 nagyobb krumpli, só, bors, szárított zöldségkeverék, 1/2 dl tej vagy tejföl.

A hagymát apróra kockákra vágom, kevés olajon üvegesre párolom. Hozzáadom a felkockázott krumplit, és annyi vizet öntök rá, hogy éppen ellepje. Amikor már majdnem megpuhult, beleteszem a karikára vágott póréhagymát. Sózom, borsozom, alaposan megszórom a zöldségkeverékkel, és fedő alatt addig főzöm, amíg a krumpli teljesen meg nem puhult. Ekkor hozzáadom a tejet vagy a tejfölt (én tejjel szoktam, de tulajdonképpen teljesen mindegy), kicsit összeforralom, majd a tűzről levéve botmixerrel pépesítem.

Pirított kenyérkockákkal és/vagy reszelt sajttal tálalom.

Ha lehet, még a cukkínis változatnál is finomabb.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése