2009. november 14., szombat

Cukkíni krémleves

Írországban szinte kizárólag krémleves létezik. Először meglepődtem, de gyorsan hozzászoktam, hogy mindent összeturmoxolnak. Miután megszoktam, megszerettem, és már jobban tetszik a krémleves, mint a hagyományos. Mindig is szerettem abból főzni, amit a hűtőben és/vagy a konyhaszekrényben találok. A hűtőben volt egy szép cukkíni. Innen nem volt megállás egy jó kis krémlevesig.

Hozzávalók: 1 nagyobb cukkíni, 3 nagyobb krumpli, 1/2 fej hagyma, só, bors, szárított zöldségkeverék, 1/2 dl tej vagy tejföl.

A hagymát apróra vágom és kevés olajon üvegesre párolom. Hozzáadom a megpucolt, kockára vágott krumplit és a cukkínit (ezt nem kell megpucolni), felöntöm annyi vízzel, ami éppen ellepi. Ízlés szerint sózom, borsozom, megszórom kb. 1 evőkanál szárított zöldségkeverékkel (nem vegetával, a nátrium-glutamát borzalmas), és lefedve addig főzöm, amíg a zöldségek jól megfőlnek. Hozzádom a tejet vagy tejfölt, kicsit összefőzöm, majd a tűzről levéve hűlni hagyom, és botmixerrel alaposan összeturmixolom. Ha szükséges, teszek még hozzá fűszert.

Pirított kenyérkockákkal és/vagy reszelt sajttal tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése