2009. november 22., vasárnap

Sóskafőzelék

Ez is egy klasszikus, ami annyira alap, hogy hajlamosak vagyunk megfeledkezni róla. Én is majdnem elfelejtettem, milyen könnyű, gyors és finom. Nem kell hozzá sok dolog, se nagy főzőtudomány. Szeretem. Lehet friss sóskából vagy fagyasztottból, az utóbbival időt spórolhatunk. Mivel ritkán járok piacra, a boltban pedig ritkán látni friss sóskát, a fagyasztott változatot választottam.

Hozzávalók: 1 csomag mirelit sóska (csak sóska, semmi más, nem félkész), kb 5 dl tej, csipet só, cukor, liszt, olaj.

A sóskát kevés olajon, alacsony tűzön, fedő alatt felolvasztom. Felöntöm tejjel, sózom, alaposan megszórom cukorral, mert úgy szeretem, ha édes.
Liszttel besűrítem, azaz apránként adom hozzá a lisztet, közben folyamatosan kevergetem, hogy ne legyen csomós. A végén kiszedegetem belőle a nagyobb csomókat, mert sosem sikerül tökéletesen simára keverni. Nem zavar, mert nem versenyre készül. Az íz a lényeg, az pedig eddig mindig jó volt. :)

A feltét lehet főtt krumpli, tükörtojás (ha szeretném), rántott sajt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése