2010. január 21., csütörtök

Töltött cukkíni

Mivel a hétvégét megint nem fogom itthon tölteni, nem terveztem a hétre bevásárlást. Azon gondolkodtam, mit lehetne alkotni a meglévő alapanyagokból, amit ebédnek lehet nevezni, amikor az egyik tévés szakács előkapott egy cukkínit és jól megtöltötte. Hiszen nekem is pihen két cukkíni a hűtőmben! Már tudtam, mi lesz az ebédem. Ugyan a tölteléket alaposan megváltoztattam, de a kezdőlökést megkaptam.

Hozzávalók: 1 cukkíni, kb. 1 marék szójagranulátum, 1 kis fej hagyma, 2 gerezd fokhagyma, 2 evőkanál házi lecsó (vagy 1 paradicsom), 1 kis krumpli, zsemlemorzsa, só, bors, petrezselyemzöld, majoranna, bazsalikom, oregano, szárított fűszerkeverék, csili.

A cukkínit félbevágom keresztben és hosszában is, hogy négy "hajót" kapjak. A héját rajta hagyom, a belsejét kikaparom úgy, hogy kb. 5 mm maradjon a héja mellett. A szóját fűszeres vízbe áztatom. Egy tálba aprítom a hagymát, fokhagymát, a cukkíni belsejét, belereszelem a krumplit. Hozzáadom az áztatott, kinyomkodott szóját, a lecsót, ízlés szerint fűszerezem, kevés csilivel megbolondítom (vagy egy késhegynyi Erős Pistával). Alaposan összedolgozom, és annyi zsemlemorzsát adok hozzá, hogy jól kezelhető masszát kapjak.

Egy jénai vagy más hőálló tál aljára kevés olajat öntök. A cukkínihajókat megtöltöm a masszával, a tálba sorakoztatom őket. Alaposan meglocsolom olajjal, hogy ne száradjon ki sülés közben. Közepesen meleg sütőben kb. 20 perc alatt megsütöm.

Hasonlót ettem egyszer, amikor egy barátnőm -akkori- olasz barátja készítette. Azt mondta, szicíliai módon készítette. A hagymát és a cukkíni belsejét ő megfutatta kevés olajon serpenyőben, de én ezt kihagytam. Szeretem, ha darabos a töltelék. Akkor láttam először, hogy nem áztatott kenyér, hanem zsemlemorzsa került a töltelékbe. Megtetszett, mert sokkal egyszerűbb. Azóta még a fasírtot is így készítem.

Ha kimarad némi töltelék (nekem maradt), az egyben kisüthető egy kis méretű hőálló tálban. Természeten ekkor is meg kell locsolni a tetejét olajjal, külöben kőkemény és ehetetlen lesz. Így viszont nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése