2010. január 4., hétfő

Hajtott pizza

Egyszer régen igény támadt a hajtott pizzára, aztán gondoltam egyet, és megvalósítottam. Mindent ugyanúgy csináltam, mint a hagyományos pizza esetén, csak kettéhajtottam. Később kiderült, hogy nem egészen így kellett volna, de még most sem értem igazán, hogy lett volna jó.:) Mindegy, nekem már ez marad a hajtott pizza, mert így tetszik, így szeretem.

Hozzávalók a tésztához: 50 dkg liszt, 60 ml olaj, 1-1 teáskanál só és cukor, 1 zacskó szárított élesztő, 2,5 dl víz, 1 nagy gerezd fokhagyma, pizzafűszerek.

-szószhoz: 1 nagy konzerv sűrített paradicsom, ugyanennyi házi ketchup, só, bors, oregano, bazsalikom, petrezselyem, 2 gerezd fokhagyma.

A tészta hozzávalóit a fokhagymán és a pizzafűszereken kívül beleteszem a kenyérsütő gépbe, és bekapcsolom a kelesztő programot. Így van másfél órám, hogy összerakjam a szószt, és felaprítsam a feltétet, vagy ebben az esetben a betétet, csak annyi dolgom van a tésztával, hogy amikor a gép csipog, beleszórom az apróra vágott fokhagymát, oreganót, bazsalikomot és petrezselymet.

Amikor a tészta megkelt, kétfelé veszem, mindkét felét körlappá nyomkodom, megkenem a szósszal, a felére rászórom az ízlés szerinti zöldséget, sonkát, kolbászt, megszórom sajttal, és az üres felét ráhajtom a másikra. A széleket alaposan összenyomkodom, hogy sülés közben ne szökjön meg a szósz. A tetejét megkenem olajjal, és 220°C-ra előmelegített sütőben kb. 25 percig sütöm.

Ebből a mennyiségből 2 pizza lesz. Személyes tapasztalat alapján állíthatom, hogy ha nem fogy el az egész frissen, nem gond. Felmelegítve még talán finomabb.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése