2009. január 24., szombat

Mindennapi kenyerünk

Nem sokkal azután, hogy birtokba vettem a már említett saját konyhát, elkezdtem kenyeret sütni. A hagyományos módszerrel kezdtem, azaz gyúrtam, kelesztettem, formáztam, megsütöttem. Később hozzám került anyu nem használt kenyérsütőgépe, és az időzítésnek köszönhetően akkor volt friss kenyerünk, amikor csak akartam. Aztán kijöttünk ide, a kenyérsütő pedig otthon maradt. Visszatértem az eredeti módszerhez: gyúrom, kelesztem, formázom, sütöm.:) Általában az alant látható kenyér kerül ki a kezeim alól.

Hozzávalók: 420 g liszt (itt: strong white flour), 1 tasak szárított élesztő, 1-1 teáskanál só és cukor, 25 dkg vaj, 3 dl langyos víz.

A lisztet elkeverem az élesztővel, a sóval, és a cukorral, belemorzsolom a vajat. Hozzáadom a vizet, és rugalmas tésztát gyúrok. Kivajazok egy hosszúkás formát (szilikont nem kell kivajazni), beleteszem a tésztát, és 1 órán át hagyom kelni. Előmelegített sütőben 200°C-on 30 percig sütöm.



A legritkább esetben sütöm ezt az alapváltozatot. Általában fokhagymát és rozmaringot teszek bele, vagy magyaros fűszereket és fokhagymát, esetleg olaszos fűszereket és fokhagymát. A lehetőségek tárháza végtelen.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése