2009. január 23., péntek

Irish Stew Ágitól

Régen terveztem, hogy nekiállok egy Irish Stew elkészítésének, ha már Írországban vagyunk. Igaz ugyan, hogy nem a saját kedvemért, hiszen a hús nincs az étellistámon, viszont Attila szereti. Ráugrottam a netre, találtam is pár receptet, de mindegyikkel volt valami bajom. Az egyikbe gomba kellett, amit Attila nem szeret, a másikba viszont nem kellett Guinness, az meg már milyen!? Aztán rátaláltam erre a receptre Ágiék blogján. Tetszett. Kipróbáltam. Szerintem nem lett rossz, már gondolkodom a vegetáriánus változat megvalósításán. Attila gyomra viszont nem bírta a főtt Guinnesst...

Hozzávalók: 2 kg bárány- vagy marhahús, 2 hagyma, 2 répa, 750 ml víz vagy húsleves, 500 ml Guinness, babérlevél, kakukkfű, kb. 12 db félbevágott újkrumpli.

A sütőt 180°C-ra előmelegítem. Felkockázom a húst (marhával készítettem), sózom, borsozom és olajon megpirítom, majd kiszedem, félreteszem. Ugyanabba az edénybe teszem a felkockázott hagymát és répát, összeforgatom, hogy mindenhol érje az olaj. Hozzátöntöm a vizet (vagy húslevest), a Guinness-t, hozzáadok 1 babérlevelet, 1ek kakukkfüvet. Beleteszem a húst, a tetejére igazítom az újkrumplit. Forrásig főzöm. Ezután lefedem és másfél-2 órát sütöm. Petrezselyemmel, metélőhagymával lehet tálalni.


Eredetileg gyöngyhagymával szól a recept, de nekem csak "rendes" hagymám volt, így azzal készült. 1 bögre árpagyöngy is kellene bele, de az végképp nem volt itthon. Ráadásul nincs olyan edényem, ami a tűzhelyen és a sütőben is használható, így forrás után kiszedtem a krumplit, a húsos-Guinness-es lötyit átöntöttem a tűzálló tálba, és újra elrendeztem a tetején a krumplikat. Ezt fedtem le, és tettem a sütőbe. Macerásabb, de működött.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése