2009. január 23., péntek

Kakaós-fahéjas csiga

Sokáig azt hittem, ez is azok közé a finomságok közé tartozik, amit nagyon macerás elkészíteni. Éppen ezért nagyon sokáig vártam elkészítésével. Először csak fahéjat tettem bele (persze, cukrot is). Finom volt, de leginkább úgy jött be, ha fele-fele arányban van benne kakaó és fahéj. Az elkészítés sem olyan bonyolult, és nagy örömöt lehet vele szerezni mindenkinek.:)
Hozzávalók:kb. 70 dkg liszt (itt: self raising flour; nekem ennél mindig több kell, pedig nagyon igyekszem), 7 dkg cukor, csipetnyi só, 30 g friss élesztő, 6 dl langyos víz, 10 dkg vaj, 3-3 evőkanál kakaópor és fahéj.
Az élesztőt felfuttatom a langyos vízben. Egy nagy tálba öntöm a lisztet, elkeverem a cukorral és a sóval, a közepébe mélyedést csinálok, ebbe öntöm az élesztős keveréket. Selymes, rugalmas tésztát gyúrok. Letakarva, meleg helyen kb. 40 percig pihentetem, amíg kb. a duplájára kel. Ezután ököllel kiütöm belőle a levegőt, jól átgyúrom, kettéosztom, és mindkét felét félujjnyi vastagra nyújtom. Megkenem az olvasztott vajjal, és az előzőleg összekevert kakaós-fahéjas cukorral, hosszában feltekerem, és felszeletelem. Egy kerek tortaformába rakosgatom a csigákat (szépen körben) egymás mellé. Ha nem szilikon a tortaforma, akkor ajánlatos sütőpapírt tenni alá. A csigák tetejét megkenem a maradék olvasztott vajjal. 180°C-ra előmelegített sütőben 25-30 perc alatt megsütöm. A sütési idő lejárta előtt kb. 10 perccel forró cukros tejjel meglocsolom, majd visszateszem a sütőbe. Ettől lesz foszlós.

3 megjegyzés:

  1. Ha megkerdezhetem hol talaltal friss elesztot Zelandon?
    Koszi

    VálaszTörlés
  2. Ott sehol. :) Írországban kevés helyen kapható, talán magyar meg lengyel boltban van, de már nem emlékszem. Azóta áttértem a zacskós változatra, mert azzal könnyebb dolgozni, meg aztán hazaköltöztem. :)

    VálaszTörlés
  3. Az kimaradt, hogy ha friss élesztővel dolgozom, akkor a langyos vízbe kell egy kevés méz, hogy felfusson. Szárított élesztő esetén pedig kell egy egész zacskó.

    VálaszTörlés