2012. december 17., hétfő

Zöldségkrémleves

Nem volt kedvem sokat állni ma a konyhában. Valami egyszerű dologra gondoltam ebédre. Lélekben már készülök a maratoni bejglisütésre, a napi főzéshez kevés kedvem ma. Már éppen ott tartottam, hogy rendeljünk inkább pizzát, amikor Gergő közölte, hogy leves. Anyutól örökölte a leves iránti vonzalmát, és lassan minket is rászoktat, pedig nem vagyunk levesesek. Gyorsan átgondoltam, mi van itthon (szombaton voltunk a piacon, most nem kellett maradékokat kapargatnom a hűtőből :D), és nekiálltam.

Hozzávalók: 3 nagy krumpli, 1 nagy répa, 2 fej vöröshagyma, 4 gerezd fokhagyma, 1 paradicsom, só, bors, olasz fűszerkeverék.

Egy nagy lábosban üvegesre párolom az apróra vágott hagymát és a fokhagymát, beleteszem a kockára vágott zöldségeket. Kicsit átpirítom az egészet, megszórom a fűszerkeverékkel, sóval, borssal, és felöntöm bőven vízzel. Fedő alatt addig főzöm, amíg a zöldségek megpuhulnak. Úgy szoktam ellenőrizni, hogy fakanállal a lábos oldalához nyomok egy nagyobb krumplit. Ha simán szétmegy, akkor jó.

Ha megfőtt, botmixerrel simára turmixolom. Vegáknak reszelt sajttal, húsevőknek (sütőben) sült baconszeletekkel tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése