2012. december 13., csütörtök

Cannelloni körözött töltelékkel és spenótos szósszal

A bacon-ös krumpliba akartam tenni spenótot is, elő is vettem a fagyasztóból (frissen vettem a piacon nyáron, forráztam és kis adagokban lefagyasztottam), de akkor vettem észre, hogy kimaradt, amikor már a sütőben volt a cucc. Szerencsére volt még tejszín, úgyhogy legalább magamnak is tudtam valamit készíteni. Úgy gondoltam, csinálok egy tejszínes-spenótos szószt, és majd főzök hozzá tésztát, de csak cannellonit találtam itthon. Tudom, közel sem alaptészta, fene a pofámat, hogy odabiggyesztettem elé, hogy csak, de a többi mind elfogyott. :) Ebbe viszont kell valami töltelék. A fagyasztóból rám kacsintott a korábban gondosan nem kidobott körözött (Csak én szeretem, de nem tudok keveset gyártani belőle, a fele mennyiség elfogyasztása után rá sem tudok nézni. :D); csak ki kellett olvasztani, és mehetett a cannelloniba. :)

Hozzávalók:
a körözötthöz: túró, apróra vágott vöröshagyma, só, bors, pirospaprika, őrölt kömény, kevés tejföl, pici olaj.
a szószhoz: spenót, vöröshagyma, fokhagyma, tejszín (20 %-os), só, bors, kakukkfű, tárkony, liszt.

A körözötthöz a túrót villával szétnyomkodom, hozzáadom a hagymát, a fűszereket, az olajat és a tejfölt. Alaposan összekeverem, amíg a pirospaprika egyenletesen eloszlik.

A szószhoz a hagymát és a fokhagymát apróra vágom és kevés olajon megpirítom. Beleteszem a spenótot, kicsit összeforgatom, majd felöntöm annyi vízzel, amennyi majdnem ellepi, és fedő alatt kicsit főzöm. Sózom, borsozom, felöntöm tejszínnel, és fűszerezem a kakukkfűvel és a tárkonnyal. Ha már jól összeforrt, néhány kanál liszttel -folyamatosan kevergetve- besűrítem.

Egy kisebb tepsit vagy hőálló tálat kibélelek alufóliával (nem muszáj, de én utálom vakargatni az odaégett részeket... a mosogatógép sem mindig viszi...) vagy sütőpapírral. A cannellonit megtöltöm a körözöttel, és a hengereket egymás mellé rakom a tepsiben úgy, hogy kb. egy hengernyi rés maradjon közöttük. Az egészet leöntöm a spenótos szósszal, és betolom a 200 °C-ra előmelegített sütőbe. Kb. 20 perc után megszórom reszelt sajttal, és visszateszem 10 percre.

Kár, hogy csak én szeretem a körözöttet, mert nincs, aki elegye előlem, és betolom az egészet...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése