2012. december 17., hétfő

Vitaminsaláta

November végén 1 hetet a húgoméknál töltöttem, akkor kóstoltam anyósa vitaminsalátáját. Ő nevezte így, én átvettem, ráragadt. Eszemben sem volt másképp hívni, mert ez tényleg egy vitaminbomba. A fűszerezést elfelejtettem megkérdezni, csak a zöldségeket tisztáztuk, és úgy gondoltam, előbb megpróbálom, én mit hozok ki belőlük, aztán alkalomadtán megkérdezem az eredeti receptet. Ez lett belőle. :)

Hozzávalók: 1 fej káposzta, 4 fej lilahagyma, 2 feketeretek, só, bors, 4 evőkanál olívaolaj, 2 evőkanál vörösborecet (vagy balzsamecet, ami van itthon), 2-2 teáskanál chiliolaj és mogyoróolaj.

A káposztát és a hagymát csíkokra vágom, a retket nagyobb lyukú reszelőn lereszelem. Egy nagy tálba teszem a zöldségeket, meglocsolom az ecettel és az olajakkal, sózom, borsozom. Alaposan összeforgatom, hogy mindenhova jusson az fűszerekből és a löttyökből. Azonnal is fogyasztható, de akkor igazán finom, ha hagytam kicsit összeérni. Nem randikaja. :D

A feltüntetett mennyiségek felét szoktam egyszerre elkészíteni, mert nincs akkora tálam, amibe ennyi beleférne, de elfogyna dupla ennyi is. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése