2010. február 4., csütörtök

Kelbimbó főzelék

Zöldségeket kerestem a pizza tetejére, amikor megláttam a kelbimbót. Még nem tudtam, mi lesz belőle, de azt igen, hogy csak néhány bogyó kerül a pizzára, a többiből valami klasszikusabb finomság lesz.

Hozzávalók: 250 g kelbimbó, 1 kis fej hagyma, 1 nagy gerezd fokhagyma, só, bors, szárított fűszerkeverék (vegamix), petrezselyem, cukor, tejföl, liszt a sűrítéshez.

A hagymát apróra vágom, és kevés olajon üvegesre párolom. Ráteszem a kelbimbót (a nagyobbakat kettévágom), és jól átpirítom. Felöntöm annyi vízzel, amennyi éppen ellepi, beleszórom a fűszereket, kevés cukrot és az apróra vágott fokhagymát. Fedő alatt addig főzöm, amíg a kelbimbó meg nem puhul. Ekkor néhány kanál lével elkeverek kevés tejfölt és lisztet, ezzel sűrítem a főzeléket. Összekeverem, és amikor már elég sűrű, készen is van. Ha nem akar sűrűsödni, akkor megismétlem a tejföl-liszt-lé keverék hozzáadását.

A kelbimbó amellett, hogy finom, még egészséges is.

C-vitaminból a napi szükséglet másfélszeresét fedezi, ezen kívül B-vitaminok, K-vitamin, béta-karotin, valamint kálium, kalcium, magnézium, foszfor, nátrium, vas, kén és króm gazdag forrása. Gyulladáscsökkentő, antioxidáns, rákmegelőző, immunrendszert erősítő, emésztést elősegító hatást tulajdonítanak neki elsősorban, de magas ásványi anyag- és vitamintartalma miatt más jótékony hatása is van. (Hazipatika.com)

2 megjegyzés:

  1. No, a brokkoliból hogy lett kelbimbó főzelék? :)

    VálaszTörlés
  2. :D:D:D Abból sehogy.:) Tényleg kelbimbóból készült. Ha működne a gép, dokumentálni is tudtam volna... :)
    Köszi, hogy szóltál. Máris javítom.

    VálaszTörlés