2010. február 3., szerda

Zöldséges szójapogácsa

Odakint esik a hó, és bármennyire szeretem, a bevásárlásra nem tudtam magam rávenni. Kinyitottam a hűtőt és a konyhaszekrényt. Megint abból készült ebéd, amit találtam.

Hozzávalók: 1 csésze szójagranulátum, 1 cukkíni, 1 kis hagyma, 1 nagy gerezd fokhagyma, 1 közepes krumpli, 1 evőkanál tejföl, szárított fűszerkeverék, bors, petrezselyem, pirospaprika, 1 evőkanál házi paradicsompüré, késhegynyi Erős Pista, szójaszósz, zsemlemorzsa.

A szóját fűszeres vízbe teszem. Amíg puhul, összekeverem az apróra vágott hagymát, fokhagymát és cukkínit a fűszerekkel, belereszelem a krumplit. Hozzáadom az áztatott, kinyomkodott szóját, a tejfölt és a paradicsompürét, meglocsolom szójaszósszal, és annyi zsemlemorzsát adok hozzá, hogy könnyen formázható masszát kapjak.

Hamburger alakú pogácsákat formázok belőle. Tűzhelyen használható grillező edényben, kevés olajon mindkét oldalát pirosra sütöm.

Köretként a pogácsa mellett sütök fűszeres krumpli-, hagyma- és paradicsom karikákat.

Nyáron kerti grillen is megsüthető.

Felmerülhet a kérdés, hogy mit keres benne a szójaszósz, és hol a só. Egy főzőműsorban láttam, hogy a kínai szakácslány szójaszószt használt só helyett. Azóta én is így csinálom, ha csak tehetem. Szerintem finomabb és egészségesebb. Aki nem kedveli a szóját, a pogácsát készítheti darált hússal és szójaszósz helyett sóval.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése