2010. február 2., kedd

Focaccia, ahogy én készítem

Szeretem a fűszeres pékárukat, a kenyérbe is mindig kerülnek fűszerek, magvak, minden finomság, ami van itthon és -szerintem- illik hozzá. Szétnéztem a neten, hogy megtaláljam az igazi focaccia receptet, de valahogy egyik sem tetszett. Elővettem a jól bevált pizzatésztámat. Nem lett ugyan olyan puha, mint a bolti, de a házilag sütött kenyér sem olyan, mint a pékségek polcain figyelő társai. Pont ez a jó benne.:)

Hozzávalók: 50 dkg liszt, 1 zacskó szárított élesztő, 2,5 dl langyos víz, 60 ml olaj, 1-1 teáskanál só és cukor, 2 gerezd fokhagyma, oreganó, bazsalikom, majoranna.

A hozzávalókat alaposan összegyúrom sima, rugalmas tésztává, és 1 órát kelesztem (vagy rábízom a kenyérsütő dagasztó funkciójára). Egy nagy tepsibe vagy két pizzasütő tálcára teszem, kb. 1 cm vastagságúra nyomkodom. Villával megszurkálom, belenyomkodok egész fokhagyma gerezdeket, kolbász-, paradicsom- és póréhagyma karikákat, vagy ami még eszembe jut.

200 °C-ra előmelegített sütőben 20-25 perc alatt készre sütöm.

2 megjegyzés:

  1. Guszta már első látásra is. Bevallom, eddig egyszer ettem focaccia-t, akkor szendvicset készítettek belőle (frissen sült paprika és kecskesajt volt benne, hmmmmmm...). Ez az egyetlen felhasználási lehetőség?

    VálaszTörlés
  2. Szendvicsként még sosem ettem. Csak törtem-haraptam a zöldségekkel, vagy kentem rá valamit.
    Az eredeti, puha változatból biztos könnyebben lehetne szendvicset készíteni, de az enyém nem elég puha hozzá, ahhoz meg nem elég vastag, hogy kettévágjam. Szerintem jobban is morzsálódik az eredetinél, de olyat nem tudok.:)

    VálaszTörlés