2011. január 6., csütörtök

Lencsesaláta

Az új év idén sem kezdődhetett lencse nélkül. Igaz ugyan, hogy a szilveszteri buliban ettünk lencselevest, de az még tavaly volt. :) Mindenképpen szerettem volna valamit én is készíteni, hogy elsején is ehessünk. Nehogy azért kopjon föl az állunk 2011-ben, mert lusta voltam. :)

Szerencsére találtam egy nagyon gyors, nagyon egyszerű, és nagyon finom lencseétel receptet. A buliból hazaérve beáztattam a lencsét, másnap megfőztem, megvártam, amíg kihűl, és összeraktam a salátát. Nem tartott sokáig. Sem az elkészítés, sem az elfogyasztás. :)

Hozzávalók: 20 dkg főtt lencse, 1 evőkanál olívaolaj, 2 evőkanál borecet (almaecetem volt itthon), 1 kávéskanál cukor, 1 gerezd fokhagyma, só, bors, 2 evőkanál citromlé, lilahagyma, alma.

A lencsét leszűröm. Az olajat, ecetet, cukrot összekeverem a finomra zúzott fokhagymával, majd a lencsére öntöm a salátalevelet, amit még sóval, borssal is ízesítek. A hagymát felszeletelem, tálba teszem, meglocsolom a citromlé felével. Az almákat kockákra vágom, egy másik tálkába teszem, és ráöntöm a maradék citromlevet, hogy szép világos maradjon a húsa. Tálalás előtt összekeverem a lencsét, a hagymát és az almát.

Gyors, egyszerű, finom... és már nem múlik rajtam a családi kassza sorsa. :)

Itt találtam: Praktika XV. évfolyam, 1. szám

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése