2011. január 6., csütörtök

Burgonyás-sajtos muffin

Jó ideje nem jártam erre, de ez nem jelenti feltétlenül azt, hogy nem is ettünk semmi újat. Egyszerűen örültem, ha alkottam valami ehetőt, néha valami újat (régit, kéket, kölcsöncuccot... :D), de a dokumentálásra, lejegyzésre már nem maradt energiám. Van alibim, bár ez akkor sem szép dolog. Igyekszem behozni a lemaradást.

Kezdjük a pótlást a szilveszteri/újévi alkotásokkal!

Mivel az utolsó gyermek által engedélyezett szilveszteri buliba valami normális ennivaló volt a belépő (nem chips és társai), és arra gondoltam, mindenki szendvicset fog gyártani, vagy valami hasonlót, mást szerettem volna. Felcsaptam a netet, és hosszasan keresgéltem olyan sós muffin receptet, amihez volt itthon hozzávaló. Így akadtam erre. Kicsit átvariáltam, kiegészítettem, de az alapján nem változtattam.

Hozzávalók: 25 dkg liszt, 1 teáskanál sütőpor, 1 tojás, 5 evőkanál főtt, áttört burgonya, 10 dkg reszelt sajt, 3 dl tej, 1 dl olaj, 2 kávéskanál só, 1 paradicsom, 1 fej hagyma.

Egy nagyobb tálban összekeverem a burgonyát a tojással, tejjel, olajjal, sajttal és a sóval. A lisztet elkeverem a sütőporral, és a burgonyás masszához adom. A paradicsomot és a hagymát kockákra vágom, és óvatosan a tésztába keverem.

A muffinformát kivajazom, belekanalazom a tésztát, és kb. 180°C-ra előmelegített sütőben 30 percig sütöm, amíg a teteje aranybarna lesz.

A tetejére lehet szórni sajtot. Én elfelejtettem, de nélküle is finom volt.

Itt találtam: Házias konyha

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése