2011. január 6., csütörtök

Kolbászos kifli

Még nyáron tetszett meg ez a harapnivaló, amikor egy kedves ismerős :) látott miket vendégül. Annyit ettünk belőle, amennyit éppen nem szégyelltünk, talán valamivel többet, így nem volt kérdés, hogy meg kellett szereznem a receptjét. Azonnal ki is kellett próbálni, és mivel egészen jól sikerült (és percek alatt elfogyott), úgy gondoltam, a szilveszteri buliba is tökéletes lesz. Kivételesen nem változtattam az eredeti recepten, csak a friss élesztőt cseréltem szárazra, mert az előbbivel nem tudok dolgozni.

Hozzávalók: 1 dl olaj, 2,5 dl tej, 50 dkg liszt, 1 teáskanál cukor, 1 csapott evőkanál só, fél csomag szárított élesztő, vékonyra szeletelt kolbász.

A hozzávalókat a fenti sorrendben a kenyérsütő gépbe pakolom, és a kelesztő program gondjaira bízom. Ezután 4 egyforma részre osztom, mindegyiket vékony körlappá nyújtom, és 8 cikkre vágom. Mindegyik cikkre teszek egy karika kolbászt, és a vastagabb végénél kezdve feltekerem.

15 percig hagyom kelni, majd 18°C-ra előmelegített sütőben 15-20 perc alatt megsütöm.

Sörkorcsolyának ideális.

Próbáltam ugyanezt sajttal is, de még gyakorolnom kell. Csúnyán kifolyt belőle, így Szilveszterre nem vállaltam be. :)

2 megjegyzés:

  1. :)
    Amúgy szerintem ízben a füstölt sajtos veri a sima sajtost. Nekem nem volt gondom a kifolyással, de valószínűleg spórolósabban bántam vele, mint Te.

    VálaszTörlés
  2. Szerintem az volt a gond a sajtossal, hogy lusta módon nem reszeltem le a sajtos, hanem vékony rudakat vágtam belőle. Így nem lehetett a közepére halmozni. Majd legközelebb. :)

    VálaszTörlés