2010. augusztus 23., hétfő

Fekete-fehér brownie


A tavalyi szülinapomra kaptam a barátaimtól egy csokoládékkal díszített dobozkát, benne 50 csokoládés édesség receptjével. Nem tudom, miért vártam eddig az első kipróbálásával.

Hozzávalók 40 db-hoz: 180 g étcsokoládé (Szerecsent használtam), 80 g vaj, 2 tojás, 175 g barna cukor, néhány csepp vaníliaaroma, 75 g liszt, 1/2 tk. sütőpor, 1/2 tk. só, 90 g fehér csokoládé, 50 g tört mandula, zsíradék a forma kikenéséhez.


Az étcsokoládéból 150 g-ot durvára vágok (én csak kockákra törtem), és a vajjal egy lábasba teszem, majd forró vízfürdőben (úgy értelmeztem, hogy gőz fölött), folytonos keverés mellett felolvasztom. A tűzről lehúzom, és hűlni hagyom. A sütőt 180°C-ra (légkeveréses sütőnél 160°C) előmelegítem. A tojásokat a cukorral és a vaníliaaromával egy tálban habosra keverem. A lisztet a sütőporral és a sóval összekeverem. 60 g fehér csokoládét felaprítok, a lisztbe keverem, és az egészet a csokis vajhoz adom. Beleteszem a tojásokat és a mandulát (mogyorót használtam, mert csak abból kaptam sózatlant) is, és simára keverem.

Egy szögletes formát (20x20 cm) kivajazok. Beleöntöm a masszát, és a sütőben kb. 30 percig sütöm. Kiborítom a formából, és rácsra téve hagyom kihűlni. A maradék fehér és étcsokoládét külön-külön felolvasztom, és a süteményt ezzel díszítem. Végül kb. 5x5 cm-es darabokra vágom, ha tudom. Leginkább csak repeszteni lehet a késsel, és törik, ahol törik.

Kép nincs róla, mert nem lett túl fotogén. :) Ha legközelebb szebb lesz, ígérem, hogy megörökítem.

2 megjegyzés:

  1. azt kellett volna írnod, hogy kép nincs róla, mert pikk-pakk elfogyott :)

    nagyon finom lett! higgyetek nekem, azóta erről álmodom :)

    VálaszTörlés
  2. Tényleg nem volt szép. :)

    Viszont azóta rájöttem a titkára: ragaszkodni kell a kb. 20x20-as sütőformához, és akkor nem lesz lapos, nem lesz kemény. :)

    VálaszTörlés