2012. június 11., hétfő

Töltött gömbcukkíni

Múlt héten láttam meg a piacon, és azonnal vennem kellett. Azt gondoltam, ez valami új dolog, de aztán utánanéztem a neten, és kiderült, hogy csak nekem új. Akárhogy is, szerintem szuper. Abban biztos voltam, hogy valami töltött cuccot szeretnék belőle készíteni, csak azt nem tudtam, milyet. Aztán kikerült a látóteremből, mert fel kellett tenni a kenyérsütő tetejére, Gergő ugyanis kivette a kamraként üzemelő zöldséges papírzacskóból, és labdaként értelmezte újra, és ennek megfelelően játszott vele. Egy óvatlan pillanatban az egyikbe bele is mélyesztette a fogát. :)

A héten érkezett két újabb példány (megint nem tudtam elmenni mellette), és ma végre nekiálltam. A legegyszerűbb verziónál maradtam, azzal nem lehet nagyon mellényúlni. :)

Hozzávalók: 4 gömbcukkíni, 1 nagy fej hagyma, 2 paradicsom, só, bors, vegamix, olasz Vegeta Naturella (új kedvenc fűszerkeverék család), zsemlemorzsa, olaj.

A cukkínik tetejét levágom, kanállal kikaparom a belsejét. Összeaprítom (a belsejét), összekeverem az apróra vágott hagymával és paradicsommal, megszórom a fűszerekkel, kevés olajat és annyi zsemlemorzsát adok hozzá, hogy valamennyire összeálljon. Nem kell, hogy fasírtállagú legyen, töltelék lesz, nem fontos, hogy egyben maradjon.

A masszával megtöltöm a cukkínigömböket, kevés olajjal meglocsolom, és alufóliával kibélelt tepsibe teszem. A kimaradt töltelékből golyókat formázok, és a cukkínik közé rakom. Nem fontos a golyóalak, úgyis kilapul sülés közben, de én szeretem, ha legalább sütés előtt pofás. :)

220 °C-ra előmelegített sütőben kb. 30 percig sütöm. Ha valaki pirultabban szereti, dobjon még rá pár percet.

Bármilyen körettel finom, mostanában tepsiben sült, fűszeres újkrumplival szoktam. Nagyjából mindent ezzel a krumplival eszünk, ez a legújabb kollektív szerelem. Meg a bulgur. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése