2012. június 5., kedd

Vega sheperd's pie

Tulajdonképpen nem is sheperd's pie, mert az birkából van, és ha nincs benne birka, akkor köze sincs hozzá. Ha marhából készíteném, cottage pie lenne, de mivel az sincs benne, ez a megnevezés sem lenne helytálló. A pásztorpite elnevezést alapból kizárom, mert a pite szerintem egy édes sütemény. A pie ugyan lehet édes és sós, de a pite szerintem egyértelműen édes. Lehetne soy pie, de az meg olyan furán hangzik. Marad egyelőre a címbeli név, aztán majd átírom, ha meglesz az igazi.

Hozzávalók: 1 zacskó szójagranulátum, kb. 8 nagy krumpli,  2 nagy fej hagyma, só, bors, vegamix, pirospaprika, majoránna, kakukkfű, zsálya, vaj, tej.

A krumplit megpucolom, felkockázom, felteszem főni.

Egy serpenyőben kevés olajon megpárolom a felkockázott hagymát, elkeverem benne a pirospaprikát, majd beleteszem az áztatott-kinyomkodott szóját. Kicsit pirítom, majd felöntöm egy kevés vízzel. Sózom, borsozom, megszórom a vegamix-szel. Majoránnával, kevés zsályával ízesítem, majd amikor majdnem kész, kakukkfüvet is szórok bele. Jól összefőzöm, hogy csak egy kevés leve maradjon. Az sem baj, ha teljesen elfő.

A megfőtt krumplit lecsepegtettem, kevés vajjal összetöröm, tejjel lazítom. Annyi tejet adok hozzá, hogy kenhető állagú legyen. Ne legyen folyós, de ne is álljon össze.

Egy tűzálló tepsi (legjobb a kerek, amiben pl. quiche-t is lehet sütni) aljára teszem a szójás ragut. Elegyengetem, majd a tetejére rakom a krumplipürét. Elsimítom a tetejét, de olyat variációt is láttam, hogy nyomózsákba téve apró halmokat nyomnak a ragu tetejére, mintha tejszínhab lenne. Tetszik az ötlet, de nekem ennyi időm nem szokott lenni.

200°C-ra előmelegített sütőben addig sütöm, amíg a teteje elkezd barnulni.

Lehet a tetejére sajtot reszelni, esetleg belekeverni a pürébe, de én most kihagytam. Talán majd legközelebb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése