2010. március 4., csütörtök

Toszkán kenyér (Pane Toscana)

Amikor Írországból hazajöttem, kaptam egy könyvet a barátaimtól. Egy szuper kenyérsütési könyvet. Ismernek.:) Ezt a receptet is ebben a könyvben találtam. Bevált. Megszerettem.

Toszkánában a kenyér fontosabb szerepet játszik a táplálkozásban, mint a tészta. Ez a kenyeret hagyományosan só nélkül készítik, hogy ezzel ellensúlyozzák a szalámi, sonka és a sajtok sósságát. Hagyományosan fatűzelésű kemencében sütik, de mivel nekem olyanom nincs, marad a gázsütő.

Hozzávalók: 500 g liszt, 1 csomag szárított élesztő (vagy 25 g friss), 275 ml langyos víz, csipet cukor, 4 evőkanál jó minőségű olívaolaj.

A hozzávalókat a kenyérsütő gépbe pakolom, és a dagasztó-kelesztő program gondjaira bízom. Ha a kézzel történő összedolgozást választom, akkor 1,5 órát hagyom kelni (dagasztás után).


Miután megkelt, kiütögetem belőle a levegőt, és néhány percig dagasztom. Cipó alakúra formázom, liszttel meghintett sütőlapra helyezem (szilikont nem szükséges lisztezni), és meleg helyen további 45 percig hagyom pihenni.

200 °C-ra előmelegített sütőben kb. 30 percig sütöm, amíg a teteje elkezd pirulni.

Amennyiben nem követjük a toszkánokat, és kevésbé sós feltétekkel fogyasztjuk, erősen ajánlott némi só hozzáadása. Nekem sokáig nem sikerült megfelelően sósra sütnöm, de ez nem befolyásolta az élvezeti értékét.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése