2009. december 23., szerda

Vaníliás kifli

Nincs Karácsony vaníliás kifli nélkül. Hívhatjuk hókiflinek is, úgy emlékszem, apai nagymamám így emlegette. Apunak csillogott a szeme, amikor meghallotta, hogy ez a finomság is rajta van az idei karácsonyi sütilistán. Nosztalgikus érzések kerítették hatalmába, mert az ő anyukája volt az, aki nagy mestere volt ennek a sütinek. Én leginkább egy nagy gombócot éreztem a torkomban. Nem számítottam arra, hogy ilyen misztikum övezi. Ha pedig misztikum, akkor óriási a hibázási lehetőség. Még akkor is, ha kevés egyszerűbb sütit tudok.

Hozzávalók: 25 dkg lisz, 20 dkg vaj, 10 dkg porcukor, 10 dkg darált mandula vagy dió, vaníliás cukor a hempergetéshez.

A hozzávalókat alaposan összegyúrom. Nem egyszerű, nem akar könnyen összeállni, vagy csak én vagyok hozzá kevés. Nekem mindenesetre úgy ment, hogy apránként hozzáadva gyúrtam össze a tésztát. Ceruza vastagságú rudakat formázok, 5 cm hosszú darabokra vágom és kifliket formázok belőlük.

160°C-ra előmelegített sütőben néhány perc alatt világosra sütöm. Folyamatosan figyelni kell, mert gyorsan sül, hamar megéghet az alja.

Még forrón vaníliás cukorba forgatom.

Lezárt fémdobozban napokig tárolható, váratlan vendégek érkezésekor nagy vagányan előkapható.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése