2009. december 15., kedd

Vizes zsömle

Egyszer megpróbáltam a kedvenc zsömle tésztáját a kenyérsütőben keverni és keleszteni, de nem jött be. Most viszont nem volt kedvem a kézzel dagasztáshoz (hideg van a konyhában, főleg este), vajas zsömle nélkül pedig nem tudtam elképzeli az estét, gondoltam egyet, és a legegyszerűbb zsömletésztám hozzávalóit bepakoltam a gépbe. Apró malőr történt, véletlenül beledobtam egy darabka vajat, mert azt hittem, kell bele. Nem kellett volna. Eredetileg. Ettől függetlenül nem rontotta el, lehet, ettől lett különösen finom. Az eredmény 12 db ruganyos zsömle.

Hozzávalók: 50 dkg liszt, 1 g vaj, 1/2 zacskó szárított élesztő, 1-1 kávéskanál cukor és só, 3 dl langyos víz.

A hozzávalókat beleteszem a kenyérsütő gépbe és bekapcsolom a kelesztő programot (másfél óra). Ezután öklömnyi darabokra osztom (kb. 12 db), sütőpapírral kibélelt tepsire helyezem őket. Éles késsel keresztben bevágom a zsömlék tetejét, és 30 percig letakarva pihentetem. 250°C-ra előmelegített sütőben 15 perc alatt megsütöm a zsömléket.

Nem kell, hogy megbarnuljanak. Elég, ha világosra sülnek, így lesz finom puha a héja is. Labdára távolról sem hasonlítanak, nem olyan tömörek, mint a másik recepttel készült zsömlék. Lehet, ebben az is közrejátszik, hogy több élesztőt tettem bele, mint amennyit a recept írt. A vajhoz hasonlóan ez sem volt szándékos, megbillent a zacskó, de nem tett rosszat neki. Eddig ez a legjobban sikerült zsömlém.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése