2009. augusztus 26., szerda

Babfőzelék fasírttal

Egy újabb étel, ami borzasztóan egyszerű, mindenki ismeri és szereti, mégis ritkán jut eszembe. Hétfőn a hazafelé vezető úton -mindössze 10 perc:)- erős késztetést éreztem a babfőzelék elkészítéséhez. Senki sem beszélt róla, a tévében sem láttam -meg is lepődtem volna az ír tévében szereplő babfőzeléken:)-, nem tudom, honnan jutott eszembe. Már a táskámban lapult a tejföl -legalábbis ahhoz nagyon hasonló valami, amit az itteni kisboltban be tudtam szerezni- és a zsemlemorzsa, de hazaérve rá kellett döbbennem, hogy tele a hűtő az előző nap sütött pizzával. Nagyobb bajom sose legyen annál, hogy el kell halasztani a főzést, mert van ennivaló előző napról, kicsit mégis csalódott voltam, mert nagyon rákészültem a babfőzelékre. Szerdán már nem volt akadály, neki is álltam.

Hozzávalók:
főzelékhez: 2 konzerv vörösbab, 1 kis fej hagyma, 1 gerezd fokhagyma, babérlevél, tejföl, liszt, olaj;

fasírthoz: kb. 250 g darált hús, 1 tojás, só, bors, pirospaprika, egy löttyintés worchester szósz, 1 kis fej hagyma, 2 gerezd fokhagyma, petrezselyemzöld, zsemlemorzsa;

vegafasírthoz: 4-5 közepes krumpli megfőzve, 1-1 marék párolt zöldborsó és csemegekukorica, 1 tojás (a tojáspótló ebben az esetben nem működik, szétesik a fasírt), só, bors, pirospaprika, petrezselyemzöld, worchester szósz, hagyma, fokhagyma, zsemlemorzsa,

Kevés olajon megfuttatom az apróra vágott hagymát és fokhagymát. Hozzáadom a babot levével együtt, és annyi vizet öntök még rá, hogy ellepje. Sózom, borsozom, beleteszek néhány babérlevelet, lassú tűzön főzöm. Néhány evőkanál tejfölben elkeverek egy kevés lisztet, a főzelék levéből is keverek hozzá, alaposan elkeverem, és a babhoz adom. Amennyiben szükséges, a bab levével előzőleg elkevert lisztet még adok hozzá. A lényeg, hogy kellőképpen sűrű főzeléket kapjak, de ne álljon meg benne a kanál.:)

A fasírtokhoz a hozzávalókat alaposan összedolgozom, annyi zsemlemorzsát adok hozzájuk, hogy jó tudjam formázni. Vizes kézzel golyókat formázok, és bő, forró olajban aranybarnára sütöm.

2 megjegyzés:

  1. Elkészítettem életem első babfőzelékét a te recepted alapján. Gyorsan kész lett és még finom is volt ;)) köszönöm a segítséget

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy tetszett és hogy segítettem. :)

    VálaszTörlés