2009. február 1., vasárnap

Tonhalas csiga

Éppen azon gondolkodtam, hogy kellene valamit készíteni a konyhaszekrényben lapuló tonhalkonzervből, amikor rátaláltam erre a receptre. Kapásból a tonhalsaláta jutott eszembe, de azonnal elvetettem, mert Attila nem egy nagy salátás. A tonhalat viszont szereti, és mivel én még a szagát sem, viszonylag ritkán készítem. Az viszont mégsem állapot, hogy csupán ezért száműzzem a konyhából.:) A következő löketet az adta, hogy Veronicanak megígértem, hogy ha látok, veszek neki filo pastry-t (kb. rétestészta). Láttam. Vettem magamnak is. Nem árt, ha van itthon, és még éppen ennyi hely volt a fagyasztóban. Vettem puff pastry-t (kb. levelestészta) is, a csigához pont ilyenre volt szükségem. Mivel a fagyasztóban teltház volt, kicsit átvariáltam, és ezt a tonhalas csigát készítettem Attilának ebédre.

Hozzávalók: kb. 200 g leveles tészta (dobozos, előre kinyújtott változatot használtam), 1 tonhalkonzerv, 1-1 evőkanál tejföl és mustár, 1 evőkanál frissen facsart citromlé, só, bors, fűszerek, szezámmag.


A tonhalkonzervet lecsöpögtetem és villával összetöröm. Hozzáadom a tejfölt, a mustárt, a citromlevet, sózom, borsozom, és tetszés szerint fűszerezem -én bazsalikomot és oregánót használtam-. Alaposan összekeverem. A tésztát az előírásnak megfelelően előkészítem -csak szobahőmérsékleten kellett tartanom kb. 1,5 órát, majd kitekerni:)-, rákenem a tonhalas masszát úgy, hogy az egyik szélén 3-4 cm széles részt üresen hagyok, majd felkerem. 3 cm széles darabokra szeletelem, és sütőpapírral kibélelt tepsibe sorakoztatom a csigákat. Ez a rész a legnehezebb, mivel a tonhalas massza minden, csak nem szilárd. Rendesen megharcoltunk egymással, mire sikerült. Mindegyik csiga tetejét megszórom szezámmaggal, és 220°C-ra előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt megsütöm, hogy a teteje picit megpiruljon.


Itt találtam: Eve & Apple

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése