2009. február 5., csütörtök

Gyors tésztavacsora

Szeretem a könnyen variálható és gyorsan elkészülő ételeket. Az utóbbi időben bátrabban nyúlok olyan fűszerekhez vagy ízesítőkhöz, amik első hallásra nem illenek az adott ételhez. Így sikerült ez a zöldséges tészta is, ami azóta nagy kedvencemmé vált. Szeretem, mert gyorsan készen van, és gyakorlatilag azt teszek bele, ami éppen itthon van.

Hozzávalók: száraztészta (legjobb a penne, farfalle vagy a csavart), zöldségek, hagyma, fokhagyma, só, bors, szójaszósz.


A tésztát felteszem főni. Közben egy másik edényben kevés olajat felforrósítok, beleteszem a felaprított hagymát, és üvegesre párolom. Ezután beleteszem a felkockázott zöldségeket (legtöbbször egyes mirelitzöldséget szoktam, ez többnyire van itthon), és puhára párolom. Hozzáadom az apróra vágott fokhagymát, kicsit összepirítom, sózom, borsozom, majd hozzáteszem a megfőtt, leszűrt tésztát. Az egészet összeforgatom, leöntöm szójaszósszal, és újra összepirítom. Azonnal tálalom.

Nehéz meghatározni a hozzávalók mennyiségét, mivel "érzésre", szemmértékre szoktam adagolni. Kb. 250 g tésztát szoktam megfőzni, ehhez mérem a többit. Kb. 100 g zöldséget, 1 nagyobb fej hagymát, 2 gerezd fokhagymát, és néhány evőkanál szójaszószt szoktam. Annyit, hogy ne tocsogjon benne, de azért érezhető legyen, ne csak nyomokban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése