2009. február 25., szerda

Mindenféle palacsinta

Tegnap Pancake Tuesday volt, itt így hívják a Húshagyó Keddet. Nekem tetszik.:) Vannak az íreknek olyan szokásaik, amik kifejezetten tetszenek, mint pl. ez a palacsinta nap. Beszereztem a szükséges hozzávalókat, és nekiálltam a két különböző palacsintatészta összeállításának -az okról később-.


Egyes számú verzió, azaz ahogy Attila szereti

Hozzávalók: 20 dkg liszt (itt: cream vagy plain flour), 2 tojás, 5 dl tej, csipet só, 50 ml olaj.

Egy nagy tálban habverővel vagy a Tupperware Konyhai Mindentudóval alaposan összekeverem a hozzávalókat. Vékonyan kiolajozom a palacsintasütőt az első palacsinta sütéséhez, de a továbbiakban erre nincs szükség, a tésztában lévő olaj biztosítja, hogy ne égjen le.

Töltelék: reszelt vagy darabolt füstölt sajt, bacon

Öntet: natúr joghurt (görög stílusút kaptam, így azt használtam), csipet só, bors


Kettes számú verzió, azaz ahogy én szeretem

Nem szeretem a tojást. Hacsak lehet, elhagyom a sütikből is, de mivel másokat erre nem kárhoztatok, ha nem akarják, így általában kétféleképpen készítem az ételeket. Már, amennyiben megoldható.



Hozzávalók: 20 dkg liszt (itt: cream vagy plain flour), 2 tojásnak megfelelő pótló (Orgran No Egg), 5 dl tej, csipet só, 50 ml olaj.

Töltelék: reszelt vagy darabolt füstölt sajt, párolt zöldségek (Tupperware Mikropárolóban, mikróban max. fokozaton 10 perc).

Öntet: az Attiláéval megegyező.

Melegen, petrezselyemzölddel megszórva tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése