2014. április 9., szerda

Medvehagymás-burgonyás pogácsa

Minden szombaton veszek egy nagy adag medvehagymát és igyekszem olajjal eltenni, hogy később is legyen, amikor már nincs szezonja, de ezen a héten egy kicsit kevesebb energiám volt. Konkrétan tegnap álltam neki, pedig már szombat óta várakoztak a levelek a konyhapulton (vízben, hogy ne fonnyadjon). Nem sikerült az egészet feldolgozni, mire menni kellett Gergőért az óvodába, de nem is baj. Azt ugyanis tudtam, hogy ma buszos kirándulásra mennek, de azt csak tegnap délután láttam a kiíráson, hogy vinni kell elemózsiát. Pont arra gondoltam, hogy valamilyen formában fogyasztható állapotra is hozom a medvehagymát az eltevésen kívül, úgyhogy ez kapóra jött. Óvoda után Péter maradt Gergővel a játszótéren, én pedig nekiálltam. Volt mát néhány próbálkozásom pogácsa témakörben, de messze ez lett a legjobb. Először ugyan meglepődtem, hogy élesztő kell bele és keleszteni kell, de isteni finom lett. Persze, nem én lennék, ha egy az egyben átvettem volna egy receptet. Mivel egyik medvehagymás és burgonyás sem tetszett, fogtam egyet, ami a legközelebb állt az elképzelésemhez, kihagytam belőle a tojást, kicseréltem ezt-azt, tettem bele medvehagymát és voilá. :)

Hozzávalók:
4 közepes krumpli, 60 dkg liszt, 3 kávéskanál só, 2 kávéskanál barnacukor, 1 zacskó szárított élesztő, 1 dl olaj, 1 kis pohár tejföl.

A krumplit megfőzöm, összetöröm. A lisztet elkeverem a sóval, a cukorral, az élesztővel, hozzaáadom a többi hozzávalót és a krumplit, majd az egészet alaposan összekeverem. Addig dagasztom, amíg el nem válik a tál falától és a kezemtől. Kb. 1 órát hagyom pihenni, amíg a duplájára nő. Lehet kenyérsütőgépben is dagasztani és keleszteni, de mostanában leszoktam róla, mert hangos. :)

A sütőt 170 °C-ra előmelegítem. A tésztát 1,5-2 ujjnyi vastagra nyújtom, pogácsaszaggatóval kiszúrom és sütőpapírral bélelt tepsibe pakolom. Kb. 40 percig sütöm alsó-felső sütéssel, amíg elkezd pirulni. A tetejét meg lehet kenni tojással vagy tejföllel, de az elsőt mindenképpen ki szerettem volna hagyni, a második pedig elfogyott, mert az egyik pohárral a pogácsába tettem, a másikat megette Gergő. :)

2 nagy tepsivel sütöttem ebből a mennyiségből. Nem lehet abbahagyni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése