2013. szeptember 25., szerda

Cukkinis-paradicsomos tészta

Pár héttel ezelőtt Gergő rámutatott a(z anyutól nemrég kapott és még el nem pakolt) tészta dobozára, és közölte, hogy azt szeretne enni. Magabiztosan nyúltam a dobozért, mert biztos voltam benne, hogy rajta van a recept. Úgy szokott lenni. Mondjuk, hogy igazam volt. Valóban volt rajta recept, de csak olaszul. :) Hiába forgattam a dobozt, nem találtam magyar (vagy legalább angol) nyelvű receptet. Nem volt más választásom, összeszedtem gyenge (és erősen passzív) olasz tudásom, de bőven szükségem volt a józan paraszti eszemre is (van olyan nekem? :D), hogy elkészítsem az ételt. Végül sikerült, és azóta ezt esszük, ha kevés időm van főzni, de lekváros kenyér elkészítésénél azért több. :)

Hozzávalók: 1 kisebb cukkini, 1 marék koktélparadicsom, 2 gerezd fokhagyma, 1 fej hagyma, bazsalikom,  olaj, főtt tészta.

A tésztát a csomagoláson található útmutatás szerint megfőzöm.

Kevés olajon üvegesre párolom a felkockázott hagymát, fokhagymanyomóval hozzáadom a fokhagymát. Vigyázok, hogy ne égjen le, a fokhagyma könnyen teszi, akkor viszont keserű. Ezután a hajszálvékony karikákra vágott cukkint teszem bele. Alaposan összeforgatom, hogy mindenhol érje az olaj. Sózom, borsozom. Amikor már majdnem kész, beleteszem a félbe (vagy negyedbe) vágott paradicsomokat. Ezután csak picit sütöm, csak éppen, hogy jól összekeveredjenek a hozzávalók, de óvatosan, ne törjön szét a paradicsom, és csak egy kicsit puhuljon meg. A legvégén apróra vágott friss bazsalikomot, lefedem és leveszem a tűzhelyről.

Tálaláskor a tészta tetejére teszek a cukkinis raguból (nem tudok rá jobb szót). Lehet rá morzsolni valamilyen lágy sajtot, de ezt ki szoktam hagyni. Egészen egyszerűen azért, mert nem szeretem a lágy sajtokat.

A képen penne volt, de nekem most csak ez a szarvacska volt itthon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése