2011. november 10., csütörtök

Babos quiche

Kedden derült ki számomra, hogy ma érkezik hozzánk anyu és egy kolléganője. Valami továbbképzésre vagy tanfolyamra jönnek a városba, csak 1-2 órára, előtte-utána felugranak. A tudománykodás csak a délelőttre vonatkozott, így gondoltam, ebéddel várom őket. Mivel hétvégén nem leszünk itthon, nem volt nagybevásárlás a héten (kicsi sem igazán), elég rövid volt a lista, amit az itthon készleten lévő dolgokból pattintani tudok. Végül a quiche-re szavaztam. Igen, megint. Most, hogy végre találtam egy olyan receptet, amit nem lehet elrontani (amit nekem nem sikerül, azt nem lehet :D), sorozatgyártásba kezdtem, amíg a környezetem meg nem unja. :)

Nem volt itthon tejszín, így kicsit át kellett variálni a már átvariált receptet, de nem volt panasz.

Hozzávalók:
a tésztához: 1 bögre liszt, 10 dkg vaj, só, 4 evőkanál hideg víz;
a töltelékhez: 4 tojás, 2 evőkanál liszt, 2 bögre felkockázott sajt, só, bors, 1 fej kockára vágott hagyma, 10 dkg bab (konzerv), 1 (kis) pohár tejföl, 1,5 dl tej.

A tésztához elkeverem a sót a liszttel, belemorzsolom a vajat, hozzáadom a vizet és jól összedolgozom. Ha nagyon ragad, mehet bele még egy kis liszt. (Nekem mindig kell.) Szilikon formába teszem, és egyenletesre nyomkodom úgy, hogy a peremére is jusson.

A töltelékhez a lisztet elkeverem a tojásokkal, hozzáadom a tejet, a tejfölt, a hagymát és a babot. Sózom, borsozom, belekeverem a sajtot. A tésztával kibélelt formába öntöm, elrendezem a darabos dolgokat, hogy mindenhova egyenletesen jusson.

180 °C-ra előmelegített (légkeveréses) sütőben 40-45 percig sütöm, amíg elkezd pirulni a teteje. Nekem 40 perc elég szokott lenni. Tálalás előtt hagyom hűlni, hogy könnyen lehessen szeletelni.

Először megijedtem, hogy a szép magasra feljött cucc összeesett, amikor elkezdett hűlni, de minden alkalommal ez történik, úgyhogy gyanítom, ilyennek kell lennie. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése