2011. szeptember 27., kedd

Garnélás tészta

Nem gyakran van itthon hal, tenger gyümölcse még ritkábban. Én az a vega vagyok, aki a halat sem kultiválja (semmi sincs mögötte, egyszerűen nem szeretem). Péter viszont szereti, ezért ezer évben egyszer erőt veszek magamon, és megküzdök ezekkel a gyümölcsökkel, amik nem is azok.

Egyik nagybevásárlás alkalmával találtam garnélát. Gondoltam, valami majd lesz belőle. Itthon vettem észre, hogy frankó recept van a zacskó hátulján. Kipróbáltam. Péternek bejött. Megosztom. Kicsit változtattam ugyan rajta, de lényeg változatlan.

Hozzávalók: 250 g garnéla, kb. 250 g farfalle tészta, 1 dl olívaolaj, 6-8 gerezd fokhagyma, 1 kisebb fej hagyma, 1 kis csokor petrezselyem, 2 közepes paradicsom, só, bors, kevés citromlé, reszelt parmezán.

A hagymát és a fokhagymát apróra vágom, egy nagyobb serpenyőben az olívaolajon megpárolom. Hozzáadom az apróra vágott paradicsomot és tovább párolom. Beleteszem a garnélát (ha fagyasztott, akkor előtte folyó víz alatt kiolvasztom), a citromlevet, és nagyobb lángon 6-8 percig főzöm.

Közben a tésztát kifőzöm, vigyázok, hogy ne főzzem szét. Amint kész, a garnélás ragura borítom, hozzáadom az apróra vágott petrezselymet, majd óvatosan összeforgatom. Ha kell, olívaolajjal meglocsolom.

Forrón tálalom. A recept könnyű vörös vagy rozé bort ajánl.

Változtatások: 1) 250 g farfalle helyett 100 g üvegtésztát használtam. Egyrészt ez volt itthon, másrészt ez illeszkedik Péter minimálszénhidrátos étrendjébe. 2) Citromlé helyett limelevet használtam, mert ez volt itthon. 3) A többi stimmel. :)

Innen: Bella Mare gyorsfagyasztott koktél garnéla zacskója :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése