2011. május 23., hétfő

Szójafasírt sütőben sütve

Vasárnap délutánra programunk volt. Mivel ugyanabba városba voltunk hivatalosak egy szülinapra, ahol Péter apuja lakik, gondoltuk, összekötjük a kettőt és a buli előtt benézünk hozzá, hogy lássa az unokáját. Már beáztattam a szóját, amikor nyilvánvalóvá vált, hogy át kell szervezni a dolgokat annak érdekében, hogy valahol megnézhessük a Forma1-et. Úgy döntöttünk, ez Péter apujánál lesz. Jó, de mikor együnk és mi legyen a szójával? Mindenesetre összeraktam, ráértünk később eldönteni a sorsát.

Hozzávalók: fűszeres vízben áztatott és kinyomkodott szójagranulátum, apróra vágott hagyma, fokhagyma, reszelt krumpli, kevés tejföl (nekem most csak tejszín volt itthon), bors, pirospaprika, szójaszósz, petrezselyemzöld, kömény

Gyorsan megsütöm egyben. Nem jó, nem fér bele az időbe. Akkor összerakom, lefagyasztom és este vagy másnap kisütöm. Nem jó, mert éhesek vagyunk, és soká lesz még, mire a buliba érünk. Akkor gyorsan megsütöm. Kérdés, hogyan. Süssem egyben? Nem jó, sokáig tart. Végül gondoltam egyet, apró golyókat formáztam belőle és megsütöttem sütőben. Ilyet még sosem csináltam, nem tudtam, milyen lesz az eredmény, csak reméltem, hogy ehető.

Hozzávalók: 1 marék szójagranulátum, 1 krumpli, 1 evőkanál tejföl, bors, pirospaprika, szójaszósz, petrezselyemzöld, őrölt kömény, zsemlemorzsa.

A beáztatott, kinyomkodott szóját egy tálba teszem, hozzáadom a reszelt krumplit és a többi hozzávalót, fűszerezem és annyi zsemlemorzsát adok hozzá, hogy jól formázható legyen (ne essenek szét a golyók). Kis golyókat formázok belőle és mindegyiket megforgatom zsemlemorzsában.

Az eszembe sem jutott, hogy bő olajban süssem, olyat már jó régen nem csináltam. Büdös lesz tőle minden. A lakás, a ruháink, hajunk, bőrünk. Nem szeretem. Most sem így sütöttem. Fogtam egy nagy tepsit, locsoltam bele kevés olajat, beleforgattam a golyókat és 200°C-ra előmelegített sütőben kb. 30 percig sütöttem őket. Közben többször megforgattam, hogy mindenhol jól megpiruljanak.

Szempillantás alatt bevágtuk az egészet, pedig nem volt kevés. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése