2015. február 16., hétfő

Zöldségragus rizs - keményítőnap

Néhányan tudjátok, hogy szeptemberben megjelent a családban a 90 napos diéta néven elhíresült étkezési szokás. Szerintem az életmód sokkal jobb szó, mert ez tulajdonképpen az. Először nehezen megy, akadozik, nehéz kitalálni az adott nap menüjét (gyümölcsnappal nincs gond :D), de szerintem már egészen belejöttünk. A tegnapi keményítőnapon kinyitottam a konyhaszekrényt és a hűtőt, az azokból "kiesett" keményítőnapra alkalmas dolgokból ezt hoztam össze.

Hozzávalók: 
2 közepes fej hagyma, 3 gerezd fokhagyma, fél cukkíni, fél üveg articsókaszív (Aldiban lehet kapni nagyon finomat), olajbogyóból néhány maréknyi mennyiség, 1 bögre jázminrizs.

A rizst olajon picit megfuttatom, felöntöm dupla mennyiségű vízzel, megsózom. Forrás után még egy kicsit kevergetem, aztán lefedve a legalacsonyabb hőfokon párolom 15 percig. Teljesen le lehet venni a tűzhelyről, de én most így csináltam.

A hagymát hosszában kettévágom, majd további csíkokra. A fokhagymát ferdén felszeletelem. Kevés olajon üvegesre párolom a hagymát, hozzáadom a fokhagymát, majd a vékony darabokra szeletelt cukkínit. Folyamatosan kevegetve sütöm, amíg látszik, hogy már a cukkíni sem nyers. Nem kell neki sok. Ekkor hozzáadom az articsókát és az olajbogyót. Grillzöldséghez való fűszerrel megszórom, alaposan összeforgatom, lefedem és leveszem a tűzről.

Tálaláskor összekeverhetőek, de nekem jobban tetszenek egymás mellett.


A zöldségragu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése