2012. április 24., kedd

Habkönnyű málnás muffin

Van úgy, hogy akkor születnek a legjobb dolgok, amikor hiányzik egy hozzávaló. Vasárnap ez történt. Péter átment Gergővel a szomszédba Forma1-et nézni, én pedig kihasználtam az időt, és elhasználtam a tojásokat. Már mindent előkészítettem, a málnát is kivettem a fagyasztóból, amikor észrevettem, hogy csak 3 tojás figyel a hűtőben, a recepthez pedig 4 kellene. Először elkeseredtem, de nem adtam fel. Eszembe jutott, hogy általában az a bajom, hogy túl sok a tészta, eldőlnek a muffinok, így úgy döntöttem, a többi hozzávaló mennyiségét a tojásokhoz igazítom, nagy baj nem lehet. Ez ment is egészen addig, amíg el nem érkeztem a sütőporhoz. 3/4 zacskó kellett volna bele az átalakítás után, de gondoltam egyet, és beleborítottam az egészet. Az eredmény messze felülmúlta a várakozásaimat: 12 db habkönnyű, kellőképpen, de nem túlságosan megemelkedett muffin került ki a sütőből.

Hozzávalók: 15 dkg liszt, 7,5 dkg cukor, 3 tojás, 1 zacskó sütőpor, 25 dkg málna, 75 ml tej, 10 dkg vaj.

A cukrot és a tojások sárgáját habosra keverem, elkeverem az olvasztott vajjal és a tejjel. Belekeverem a sütőporral elkevert lisztet, óvatosan beleforgatom a felvert tojásfehérjét. A végén nagy mozdulatokkal belekeverem a gyümölcsöt (nem olvasztottam ki, fagyott állapotban került bele, könnyebb volt vele dolgozni).

 180°C-ra előelegített sütőben 15-20 perc alatt készre sütöm.

Nagy sikere volt, a szomszédok elkérték a receptjét. :)

Ha biztosra akarok menni, hogy nem süllyed le a gyümölcs az aljára, beleforgatom lisztbe, csak utána a tésztába, de mostanában nem szoktam ilyesmivel foglalkozni. Finom az mindenhogy. :)


2 megjegyzés:

  1. Húú, de jó, hogy ezt most megláttam :) napok óta gondolkodom valami szuper gyümölcsös muffinon, de nem jutott eszembe semmi frappáns. Ezt mindenképpen kipróbálom a héten :)

    VálaszTörlés
  2. Nem azért, mert én sütöttem, de tényleg finom volt. :) Még szederrel akarom majd kipróbálni (vagy bármivel. :D)

    VálaszTörlés