2011. december 4., vasárnap

Kínai ötfűszeres szója

Egyik Ázsia bolti túra alkalmával emeltem le a polcról a kínai ötfűszert, mert már régen piszkálta a fantáziámat, és úgy gondoltam, ha ott figyel a polcon, hamarabb lépek a megvalósítás ösvényére. Még így is nézegettem egy ideig, végül az adta a végső lökést, hogy néhány hete olyan isteni padlizsánt ettem a Wang mesternél, hogy feltétlenül ki kellett próbálni. Ha már nekiálltam, valami hasonlót szerettem volna mellé készíteni. Így esett a választásom erre a receptre. Természetesen átalakítottam egy kicsit, mert eredetileg csirkét kellene főzni szója helyett, de azt én nem eszem meg.

Hozzávalók: 1 zacskó szójakocka, 2 evőkanál szójaszósz, 3 cm friss gyömbér (vagy 1 teáskanál őrölt), 1-1 evőkanál chiliszósz, kínai ötfűszer és rizsecet, 2 evőkanál szójaszósz, 1 nagy hagyma, pár csepp szezámolaj.

A szóját beáztatom, kinyomkodom. Összekeverem a gyömbért a szójaszósszal, ebben állni hagyom a szóját kb. 1 órát. Pár evőkanál olajat megforrósítok, ezen megpirítom a chiliszószt és a fűszerkeveréket, amíg elkezd illatozni. Ezen sütöm a szóját a páccal együtt, hozzáadom a csíkokra vágott hagymát. Folyamatosan kevergetem. Amikor majdnem kész, hozzáadom a rizsecetet és a szezámaolajat, és jól összepirítom.

Rizzsel tálalom, esetleg a pekingi padlizsánnal. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése